Vědomá Jóga

Zpět 

Vychází z principu cvičení v odlehčení za pomocí cvičebních pomůcek

-          propojuje metodiku ZTV a filosofie jógy.

-          používá vhodné cviky a pozice (např. ZTV, Hatha yoga, relax yoga, cviky s pomůckou DAFLEX atd.)

-          má cílený cvičební program začátečníci a s pohybovým omezením

Filosofie JÓGY:

-          nauka správnému přístupu k tělu a dechu 

·         koordinace dechu a pohybu

·         koncentrace a zklidnění mysli

·         relaxace a snížení svalového napětí

·         celkové odlehčení a nenáročnost

-          cvičení pozic dle svalových rozsahů a celková terapie pohybového aparátu za pomocí  cvičebních pomůcek: jógový blok, polštářky, pomůcka DAFLEX, FLY šátek atd.

-          nácvik správného provedení balančních pozic v odlehčení

Hlavní principy:

-          Vychází s fyziologie těla a jeho pochodů

-          Založený na prevenci a zachování funkčnosti

-          40 dní – reedukace pohybových stereotypů vlivem:

·         jednostranného zatížení (zaměstnání, sport, zvedání těžkých břemen atd.)

·         přetížení nevědomostí (švihové pohyby bez kompenzace, přecenění sil a možností PA atd.)

·         neaktivní přístup k životu (vše zkrácené, ochablé atd.)

·         znovunavrácení (držení těla, bezbolestnost pohybu, rozsah svalů, atd.)

Přínos:   Pravidelné cvičení přináší:

·         zmírnění přetížení a bolesti páteře a kloubů

·         jako prevence opotřebování kloubů a meziobratlových plotének – artrózy

·         zlepšuje prokrvení organismu

·         upravovat funkci vnitřních orgánů

·         formuje problémové partie těla

·         obnovení poúrazových oslabení pohybového aparátu

Při pravidelném praktikování dochází ke:

·         postupnému zvětšování svalových rozsahů

·         snížení napětí (svalový tonus) těla

·         výsledným účinkem je celkové zklidnění nervového systému

 


HATHA JÓGA

AjogamexSestavaKOLAZ1web.jpg

Jóga – od pradávna znamenala „zastavení pohybu mysli“ v našem moderním pojetí to znamená „zklidnění mysli“ metodika jógy nespočívá v krkolomných pozicích (asány), princip spočívá ve vědomém cvičení a koordinace dechu (způsob jak zklidnit mysl) a zaměření se v přítomném okamžiku na jedinou věc (cvik, pozice těla, dech) a udržet 100% pozornost po určitou dobu, bez jakéhokoliv odvádění pozornosti naší myslí (myšlenky). Dech je život a skrze náš dech opětovně nalézáme rovnováhu a uvádíme sebe sama do harmonie. Samotný název „ jóga“ pochází ze sanskrtského slova „juj“ v překladu to znamená „soustředit myšlenky, zaměřit se na sebe, hluboce meditovat“. Také to znamená „ sjednotit, splynout, spojit“.

---

specifikace cvičení:

- protažení všech svalů, nácvik pozic a kontrola správnosti

- napojení se na vlastní vnímání a cítění a následná koordinace dechu

- vhodné pro všechny


Jak vznikla " Vědomá Jóga"

DSrelaxadech1.jpg

Vědomá Jóga – vznikala postupně nejdříve studiem duchovní nauk, poté zvyšování kvalifikace a propojením cvičební metodiky zdravotně tělelesné výchovy, filosofie Jógy, intuitivním praktikováním a lektorováním a také při tvorbě pozic a sestav cviků pro DAFLEX SYSTEM a pomůcku DAFLEX, obohacené o blahodárné účinky dechových a meditačních technik a uchopené nekonéčné božské podstaty!

VĚDOMÁ JÓGA – je metoda uvědomnění si svého těla i mysli při každém pohybu, cviku, asáně, tak aby bylo dosaženo maximálního výsledku s minimálním zatížením.

Hlavní princip spočívá v koordinaci dechu a pohybu. Skrze tuto vědomou koordinaci dochází k  postupnému uvolnění a cílem je kompletní nauka regenerace těla a relaxace mysli. Je určena především pro necvičence a začatečníky, kde je jim umožněno pozice provádět za pomocí cvičebních pomůcek např. jóga blok, cvičebně-rehabilitační pomůcky Daflex atd.